A költségvetéssel szembeni kötelezettségek és juttatási igények...

2008.02.05.

A költségvetéssel szembeni kötelezettségek és juttatási igények lebonyolítására a nemzetközi pénzforgalomban alkalmazandó költségvetési számlaszámok (IBAN számlaszámok) jegyzéke a 2008. évben.

Az adózók költségvetéssel szembeni kötelezettségeinek és juttatási igényeinek lebonyolítására, a nemzetközi pénzforgalomban a 2008. évben az alábbi táblázatban szereplő, a Magyar Államkincstárnál megnyitott forint számlákhoz rendelt, nemzetközi bankszámlaszámok (IBAN számlaszámok) szolgálnak.

Az IBAN számlaszámot kizárólag a nemzetközi pénzforgalomban, deviza-átutalási megbízásokon kell alkalmazni (pl.: külföldről teljesített átutalások esetén). A deviza-átutalási megbízáson a megfelelő költségvetési számlához (adónemhez) tartozó IBAN szám mellett az alábbi adatokat kell megadni:

• kedvezményezett neve: APEH,

• kedvezményezett címe: 1373 Budapest, Széchenyi u. 2.,

• kedvezményezett bankja: Magyar Államkincstár,

• SWIFT kód: MANEHUHB

A deviza-átutalási megbízás „Kedvezményezettel közlendő” rovatában továbbá meg kell adni az átutalást teljesítő adózó belföldi adóazonosító számát (adószámát, vagy adóazonosító jelét) annak érdekében, hogy a befizetést az adózó adófolyószámláján megfelelően jóvá lehessen írni.

Felhívjuk szíves figyelmüket arra, hogy az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (Art.) 38. § (1) bekezdése szerint a fizetési kötelezettséget a pénzforgalmi bankszámlával rendelkező adózónak belföldi pénzforgalmi bankszámlájáról átutalással, pénzforgalmi bankszámlával nem rendelkező adózónak postai készpénz-átutalási megbízással vagy belföldi bankszámlájáról történő átutalással kell teljesítenie. Az Art. 39. §-a továbbá arról is rendelkezik, hogy a törvény hatálya alá tartozó fizetési kötelezettség kizárólag forintban teljesíthető. A fizetési kötelezettségnek a külföldi bankszámláról és/vagy a forinttól eltérő devizanemben történő teljesítése tehát nem jogszerű, azonban az adóhatóság az ilyen módon teljesített befizetéseket is köteles befogadni.

Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket arra, hogy a belföldi pénzforgalom lebonyolítására változatlanul a honlapon „Számlaszámok” menüpont alatt megjelenített költségvetési számlaszámok szolgálnak.

APEH számlaszámok >>

Tipp!

Hirdessen a Magyar Tudakozó oldalain >>

Hatékony üzleti honlapokat készítünk megfizethető áron >>