A lakáscélú hitel törlesztéséhez kapcsolódó adókedvezmény...

2008.04.08.

A lakáscélú hitel törlesztéséhez kapcsolódó adókedvezmény érvényesítése meghosszabbított időtartamban, "áthúzódó kedvezményként"

[Szja-törvény 2006. december 31-én hatályos 38. §]
2008.04.04.

Főszabály szerint a kedvezményt a törlesztés megkezdésének évében és az azt követő négy adóévben lehet(ett) érvényesíteni. A magánszemély főszabály szerinti törlesztési kedvezményre jogosító időszakot (5 adóévet) meghaladóan fennálló családi pótlékra való jogosultsága vagy az említett 5 évet meghaladó törlesztési időszakban történő családi pótlékra való jogosultságának keletkezése a hitelintézet számára nem ismert körülmény, amely egyébként megalapozhatja az 5 adóéven túli kedvezmény-érvényesítést, illetve a hitelintézet igazolás-kiállítási kötelezettségét. Ezért ilyen esetben elfogadható, ha a hitelintézet a kedvezményre jogosító igazolást a magánszemély által benyújtott családi pótlékra való jogosultság fennállásának vagy a hiteltörlesztés tartama alatti keletkezésének egyidejű igazolása mellett, egy alkalommal benyújtott – kifejezetten az igazolás kiállítására vonatkozó – kérelme alapján adja ki.

A hitelintézet nem tagadhatja meg az igazolás utólagos kiállítását, ha a magánszemély az előzőekben említett kérelmét az adóévet követő január 31-e után, de még az adó megállapításához való jog elévülési határidejének letelte előtt nyújtja be. Ilyen esetben nem kapcsolódik jogkövetkezmény a kedvezményre jogosító igazolás késedelmes kiállításához, illetve az erről teljesített adatszolgáltatáshoz, tekintve, hogy a késedelem nem a hitelintézetnek felróható okból történt.

(PM Adóügyi szakállamtitkár 1180/1/2008. – APEH Ügyfélkapcsolati és Tájékoztatási főosztály 1559842204)

Hozzászólás a fórumban >>

Hitel és Befektetési megoldások! >>

Hirdessen a Magyar Tudakozó oldalain >>